Produkty tygodnia
Tajemnice kultury salonów gdańskich
Tajemnice kultury salonów gdańskich

15,00 zł

Cena regularna: 30,00 zł

Najniższa cena: 30,00 zł
szt.
Przygoda na rafie
Przygoda na rafie

15,00 zł

Cena regularna: 24,90 zł

Najniższa cena: 24,90 zł
szt.
Indie. Ład chaosu
Indie. Ład chaosu

50,00 zł

Cena regularna: 59,90 zł

Najniższa cena: 59,90 zł
szt.
Jak dbać o sen?
Jak dbać o sen?

17,00 zł

Cena regularna: 19,90 zł

Najniższa cena: 19,90 zł
szt.
Dane teleadresowe

Wydawnictwo Bernardinum Sp. z o.o.
ul. Bpa Dominika 11
83-130 Pelplin
woj. pomorskie
585 361 757
sekretariat@bernardinum.com.pl
NIP: 5932459521
REGON: 220141405

Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo

Cena: 35,00 zł 35.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Ekonomia ma to do siebie, że dąży do równowagi. Mówi się o zrównoważonym rozwoju, o równowadze na rynku… Nie ma w ekonomii zmiennej zorientowanej na sentymenty. A najważniejszy powinien być przecież człowiek!

Kilkadziesiąt lat temu do trzech klasycznych czynników produkcji przyjętych w ekonomii, tj. ziemi, pracy i kapitału, została dołączona informacja. Jedna z definicji ekonomii mówi, że jest to nauka o wyborach. A jak dokonywać wyborów bez stosownej informacji? Informacji, którą można i trzeba się dzielić?

Ale ekonomia dzielenia się informacją to nie tylko mierniki, słupki czy wzory. To również badanie wagi słów, potrzeby słów, czy też ich mocy i głębokości, a także odkrywanie owoców, jakie rosną na glebie danej informacji.

Bo niepomyślna, zła informacja mogłaby zostać pozytywnie przyjęta! Ale zła nie należy owijać w bawełnę, ukrywać go pod płaszczykiem dobra. I zło, i dobro trzeba nazywać po imieniu. Tylko wtedy zaistnieje krystaliczna sytuacja, w której, jak mówi Jan Lechicki: „płacenie dobrym za zło będzie lokatą kapitału na wysokie oprocentowanie”.

Oby tylko podaż dobra przewyższała podaż zła. Bo przecież nie wszyscy ludzie są: chciwi, pyszni, niepohamowani, niewdzięczni, bez serca… Bo jak słusznie twierdził Georg Chesterton: „Jest tylko jedna rzecz większa od tajemnicy zła – fakt istnienia dobra”!

                                                                                                                                                                                                                                                                                        Autorka

 

Prof. dr hab. Agnieszka Szewczyk – pracownik naukowy Uniwersytetu Szczecińskiego, kierownik Katedry Społeczeństwa Informacyjnego, autorka wielu publikacji naukowych, zajmuje się głównie zagadnieniami związanymi z wpływem nowych technologii informacyjnych na człowieka oraz problemami etycznymi i moralnymi w ekonomii – w realiach Społeczeństwa Informacyjnego. Od wielu lat aktywnie uczestniczy w Katolickiej Odnowie w Duchu Świętym.

http://iiwz.univ.szczecin.pl/ksi/

 

Patronat:

Dane techniczne

Autor Agnieszka Szewczyk
Rok wydania 2019
Oprawa miękka
Liczba stron 296
Format 125 x 195
ISBN 978-83-8127-335-0
EAN 9788381273350

Produkty powiązane

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl