Wychowanie integralne. Praktyczna recepcja Gimnazjum w Zespole Szkół Katolickich im. św. Jana Pawła II w Gdyni
„Publikacja ks. prof. Wojciecha Cichosza bardzo dobrze diagnozuje sytuację współczesnej edukacji. Autor, dokonując refleksji nad recepcją gimnazjum w Zespole Szkół Katolickich im. św. Jana Pawła II w Gdyni, zaprezentował praktyczne implikacje koncepcji wychowania katolickiego...
Kod produktu: 1217
Cechy produktu
Opis książki
Opis
„Publikacja ks. prof. Wojciecha Cichosza bardzo dobrze diagnozuje sytuację współczesnej edukacji. Autor, dokonując refleksji nad recepcją gimnazjum w Zespole Szkół Katolickich im. św. Jana Pawła II w Gdyni, zaprezentował praktyczne implikacje koncepcji wychowania katolickiego. Integralność cechująca proces edukacji jest równoznaczna z poznawaniem prawdy. Autor obrał słusznie za przedmiot refleksji sytuację młodzieży gimnazjalnej, której postawy stanowią doskonałe kryterium weryfikacji wszelkich procesów wychowania integralnego. Merytoryczny fundament publikacji jest punktem wyjścia do formułowania praktycznych wskazań, które zostały już zrealizowane i które domagają się urealnienia w przyszłości, w ciągle zmieniającej się rzeczywistości szkoły”
ks.prof. dr hab. Janusz Szulist (z recenzji wydawniczej)
Ks. prof. Wojciech Cichosz
filozof, teolog i pedagog (doktorat 2000, 2005; habilitacja 2010; profesura 2015); kierownik Katedry Nauk Społecznych i Prawa Kanonicznego w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu; dyrektor Zespołu Szkół Katolickich im. św. Jana Pawła II w Gdyni; wykładowca w Gdańskim Seminarium Duchownym; ekspert MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli oraz egzaminator OKE w Gdańsku z filozofii; archidiecezjalny duszpasterz nauczycieli i wychowawców. Autor blisko dwustu publikacji, w tym dziesięciu książek. Wyróżniony Nagrodą Ministra Edukacji Narodowej, Medalem KEN, Odznaką Złotą Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ Solidarność oraz licznymi nagrodami naukowymi i społecznymi. Badania naukowe prowadzi głównie w zakresie szkolnictwa katolickiego, filozofii edukacji i wychowania, przemian kulturowych i systemu wartości.